Äntligen ordning på Pelletsbrännarn:-)

Det blev till att köpa ny elspiral helt i onödan... då inte brännarn tände och höll på å jävlas denna söndag också så trodde jag att det va en ttrasig spiral osm gjorde att den inte tände pelletsen. Köpte en ny spiral och kom hem och demonterade brännarn så jag fick ut spiralen. MEN DÅHAR JAG JU FÅTT FEL SPIRAL!!! inte det minsta lik den som jag skulle ha....så det va ju bara att åka enkomt till stan igen för å byta innan butiken stängde och huset blev för kallt men som tur va det ju bara -15 ute så det va ju inte som förra vecka då det va -34. när jag väl fick rätt spiral, brännt in på Mcdonalds för lite käk och hem och koppla in skiten i brännarn så tro inte att den jäveln funkade för det.

Sprang över till grannen och lånade en multimeter för å mäta om det fanns spänning och det visade sig att när spiralen ladda va det hela 14volt inte nog för å tända en vettig glödlampa. så det va bara att leka elektriker och hittade tillslut en kabel till säkringsdosan som va riktigt dålig.

(Hade jag inte vart så förbannad hade det funnits en bild här)

Nöp av kabeln och hittade en ny kontakt som fick modifieras för att den skulle gå in i säkringshållaren men efter det va det bara att sparka igång brännaren och den mätte 225volt som den skulle.

Pust nu fattas bara att fylla på med 1,2ton pellets som ska handlastas ner i hinkar till källaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0