Sakletaren har gjort ett fynd

När vi har snokat runt på våra ägor har vi hittat en del saker som de tidigare ägarna har lämnat kvar. Bland annat har vi många extra rullar tapeter i (hrm...) fräcka färger och många meter bård med diverse mönster. Om någon känner ett sug efter att tapetsera sig tillbaka till 90-talet så kan ni ju höra av er. Men, något som vi mer hittade var spillbitar av bänkskiva i ek. Snajsigt tänkte jag som alltid tycker att skärbrädorna är för små och har haft planer på att köpa en av rejälare modell. Tog en av bitarna som mätte 55x50 cm som fick genomgå en bättre spabehandling. Skurade, slipade lite och oljade mycket. Färdigt!


                             Blivande purjolökssoppa


För övrigt har jag ägnat mig åt att jobba, sova, hålla tummarna för att pelletspannan fortsätter att fungera (vilket den gjort) och att vara hundvakt till Flisa. Igår väckte hon mig för att få lunch halv ett, så jag stapplade upp och hällde ner den lilla hundportionen i skålen, Flisa åt och vi somnade raskt om. Efter en timme till kom hon på att hon nog inte hade fått sin lunch, ställde sig i sängen och muttrade. Jag låtsades sova men som den terrier hon är gav hon inte upp så lätt. Hon fortsatte att stampa runt i sängen och muttra för att övergå till att peta på mig uppfordrande med tassen... Efter en knapp timme gav jag upp och vi gick på promenad. Men dubbel lunch fick hon inte! Hundskrälle...


                       Här är några bilder från skidrundan också:


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0