En halv hund mindre

Underbara fällningstider. Nakenhund nästa gång kanske? Suck. Jycken är badad och borstad enligt konstens alla regler, men det känns som att de lossnar lika mycket päls ändå. Jaja, han luktar gott i alla fall. Igår fick alla köksluckor och täcksidor en omgång grundfärg och första lagret täckfärg, så det verkar gå snabbare än planerat (för en gångs skull). Själv var jag och åt semlor med mina fina flickor medans Johan och Peppe lackade... Inte så rättvist att det dessutom är jag som åker bort hela helgen och början på nästa vecka för att fira mammadrakens födelsedag. Storslaget firande hoppas vi på, trots att väderprognosen såg minst sagt dyster ut. Men vi har många välfyllda systembolaget-påsar med oss, innehållande diverse tjusiga viner och sprättiga bubblor så vi överlever nog!

De senaste dagarna har jag ridit en ny häst också. Hux flux spatserade han förbi en dag i förra veckan med en matte på ryggen som erbjöd mig att låna hästen när som helst och gärna ofta. Tack tack sa jag! Han är snäll och väluppfostrad och jag ser fram emot att utforska skogarna här omkring till häst. Så slipper jag bli blöt om fötterna :-) Märkligt nog så heter även denna häst Valle och är brun, så nu har jag två... Nähäpp, om man kankse skulle äta lunch, packa lite, slå in paket och åka till stallet (till den mindre väluppfostrade Walle idag). Och möjligtvis dammsuga bilen, men nja.... Vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0