Skit kvalisort på måleriverktyg...

Dags för målning av täckskivorna som ska ansluta överskåpet med tak så att det inte blir en dammhylla där vi troligtvis väldigt sällan annars skulle ha torkat damm. SÅ jag passade på att klyva till de sista bitarna för att måla med färgen som blev över efter sprutlackeringen. Köpte en skummroller på ICAMAXI, för det hängde ju en där när vi va och handlade. Tänkte det här blir ju toppenbra och gick genast och betalade.

Slipade och torkade av alla hyllplan, blandade härdare i färgen och började måla....oj va bra det blev....klappade mig själv på axeln eftersom frida inte va hemma:-) la ner rollern i Thinner medans färgen torkade så inte färgen skulle torka i rollern (tänkte jag och va så himmla smart). Kom in från att jag och helax varit och sprätt med hängslena ute på våra ägor och började blanda färgen och torka ur rollern......märkte att rollern va lite slapp, från att ha vart som en mogen gurka till att bli som ni vet då man hittar en gurka som legat för länge och är lite mjuk i plasten. 

Äh tänkte jag, har ju redan blandat färgen och det ska ju göras. Ladda på med massa färg och rollade av bara farten och ser att det började bubbla lite när färgen dragit fram men jag går över det där när allt fått sig ett lager så kan jag nog jämna ut det sen.
Bara det att när jag skulle dra ut skiten och drog ut på sista två hyllplanen började det att lossna massor med skumgummi.......så ett vadderat kök får det bli helt enkelt.

Nu ska jag tröstäta i soffan!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0