Köket är påbörjat!

Under senaste veckan har min fritidssysselsättning varit att kvistlacka, grundmåla och täckmåla den pärlspont som ska sitta som bröstpanel i köket. Ganska lagom pyssel som inte kräver särskilt mycket tankeverksamhet mellan två nattpass. Igår blev det färdigt och jag gick lös med kofoten i köket för att bända bort tak- och golvlister, spacklade och slipade. Allt var klart för att vi skulle kunna börja tapetsera när Johan kom hem...


        

Men, så var det ju pelletsleverans. Det betyder 1200 kg som ska bäras från bilen, ner för trappan och hällas i pelletsförrådet. Och eftersom den surrigare delen av oss inte kunde motstå några koppar kaffe när han hämtade alltihop i Skurträsk, så gick timmarna. Hur som helst gick det över förväntan att kånka ner alltihop, under noggrannt överinseende av Helax (pelletsen låter som hundmat när man tömmer hinkarna i förrådet). Träningspasset var slut strax efter 21. 

Och då kan ju normala människor går och lägga sig men vi har stirrat så länge på den där tapeten så vi kunde inte riktigt låta den vara. Eftersom relationen mellan Johan och hans vattenpass är oerhört starkt och jag inte vill ha skulden för sneda millimeter hit och dit, så överlät jag själva tapetserandet till honom. Halv tolv slocknade vi... Men vad fint det kommer att bli! Ikväll fortsätter vi med att sätta upp tapetssnuttarna över dörrarna och banka upp panel...

 

Den allra första våden hängs på plats. Tapeten heter Anno 1905 och kommer från Boråstapeter.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad fint det blir, och ännu finare när det är helt färdigt! Efter helgen tänker jag komma och inspektera.

Lycka till med fortsättningen!

2011-02-23 @ 15:33:29
Postat av: Almen

Eftersom Johan inte inser att det finns folk att be om hjälp när det ska bäras 1,2 ton pellets så hoppas jag att han fick rejält med träningsverk :)

2011-02-26 @ 23:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0