Vatten fryser i minusgrader!!!

Torsdag mitt på dan ringer Frida och talar om att vattnet har frusit i kran till tvättstället. Suck kan ju vara för att det varit -30 men det borde väl inte vara så att vattenledningarna dragits utanpå huset!? När jag senare kommer hem från jobbet kör jag igång 2 kupévärmare både i underskåpet och i krypgrunden. och försöker att lista ut vart proppen sitter...lättare sagt än gjort när jag inte ens vet hur dom dragit vattenledningarna i den relativt nybyggda delen. Inget hjälper trotts att jag nu med min gamla trotjänare till calix 2kw som borde värmt upp hela Växtholm och att det borde växa maskrosor längs husknuten när jag vaknar tänkte jag.


Körde även ett race igår Fredag, men det ville inte trots att jag nog va mer under huset än i. Kan ju ha trevligare fredagkväll, tanken va ju ändå att fixa med panelen till köket....men icket!!

Vaknar upp lördag morgon av att Frida kommer hem från jobbet 0740 och inser att det bara finns en sak att göra. kliver upp när frida har somnat packar ner lampa, verktyg och min gamla calix för att krypa in under huste en gång för alla. känner mig som Ghostbusters när jag smyger ner i källaren för att inte väcka frida.

Nu gäller det bara att riva liteförsiktigt i trossbotten och se hur det är draget. Efter 3 hål ser jag att rören viker upp i väggen och lite väl långt ut mot yttersidan och att det inte riktigt finns tillräckligt med isolering runt och att rören är ISKALLA men hel till synes. Kopplar in fläkten och hoppar ut ur krypgrunden för att vänta och passar på att koka en kopp kaffe.

Efter 10-15 minuter skvalar det till i hallen och det lät som om det va kaffet som kokaröver men isproppen hade löst sig och tillråga på allt så kokade Inte kaffepannan över idag:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0