Fullt ös på kullen

Idag har solen lyst i växtholm och arbetsivern varit stor. Frida har grävt och kört häst skit till dom nya odlingsbänkarna som börjat å ta form på baksidan.



Smtidigt på sidan av fridas bygge har jag börjat med brävningen och urdikningen för kallröken som så småningom ska ta form. Har ju hittat en gammal panna som troligtvis stått i huset men som blivit utkonkurerad av en ny effetktiv sådan men som kommer att passa perfekt som eldstad till röken.



Sett uppifrån där plattan ska gjutas och rökröret ska komma upp i mitten.



givetvis stod det en Stor stubbe mitt i vägen som jag brottades med halva dagen....pust om man ändå hade haft lite dynamit hade biffen vart fixad på 2 röda....



Okej kanske inte ser så kul ut men lite kärlek så tror jag den kan bli riktigt grann:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0